tisdag 29 november 2011

Mina svar på U

Enligt O utmanar bokbloggare att skriva om böcker på U. Här kommer mina svar:

1. Anne på Grönkulla handlar om underliga Anne Shirelys ungdom adoptivföräldrar gör ett undantag när de tar emot henne då de trodde att hon var pojke.

Katniss Everdeen är ute under ungefär hela tiden i Hungerspelen där hon försöker överleva tävlingen.

2. Ulf är huvudrollen i Min vän Percys magiska gymnastikskor som är skriven av Ulf Stark.

3. En udda bok jag läst är Kärleken av Hanne Ørstavik som utspelar sig under en kall vinternatt i norra Norge. Boken är skriven på ett udda sätt med avhuggna meningar och vartannat kapitel utifrån mamman och vartannat utifrån sonen i berättelsen. 

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du svarat! Alltid roligt med nya bloggbekanta och en bonus om de som du gillar Anne och Katniss. Har läst en bok av Hanne Ørstavik, men inte den här.

    SvaraRadera
  2. Jag har spanat på din blogg ett tag men inte taget tag i att testa ditt bokalfabet. Jag har bara läst en bok med Hanne Ørstavik men jag träffade henne på en kurs i Norge i våras och blev helt förälskad i henne. Vilken bok läste du av henne?

    SvaraRadera